Dovolená červen 2011

Když jsem se v roce 2010 vracel se svojí přítelkyní z dovolené na Šumavě, tak jsme se zastavili v Českém Krumlově. O jeho kráse jsme jenom slyšeli z vyprávění, nebo z fotek či televize.  Po procházce městem jsme byli tak překvapení, že jsme se rozhodli, že Český Krumlov si zaslouží celodenní návštěvu. Tak jsme se domluvili, že jej v roce 2011 navštívíme na motorce na prodloužený víkend. Postupným upravováním představy se z prodlouženého víkendu vyklubal plán na 6 dní. Odjezd v pondělí do Třeboně, kde budeme po celou dobu ubytováni v penzionu a z něj budeme vyjíždět na výlety. Na jaře 2011 padlo i datum dovolené, odjíždíme 20.6. a návrat 26.6.2011

15.6.2011 – 5 dní před odjezdem. Objednávám ubytování. Nemyslel jsem si, jaký bude problém sehnat ubytování v Třeboni. Kam volám, tak v potřebném termínu mají plno. Až 8.penzion má volno, hurá, a rezervuji dvoulůžkový pokoj.

16.6.2011 – 4 dny do odjezdu. Jedu s kolegou z práce do Kašavy koupit nějaké náhradní díly. Na svoji Jawu 640 kupuji nové vložky do výfuku, řetěz a spoustu drobností.

17.6.2011 – 3 dny do odjezdu. Opravuji nové zadní tlumiče (viz zde) a montuji je na motorku.

18.6.2011 – 2 dny do odjezdu. Měním řetěz a montuji nové vložky do výfuků. Steré výfuky měli zvuk jako pražská Loreta a přesypávání hromady železného šrotu. Zvonily, rachotily, řinčeli, prostě hrůza. Vložky jsem vyměnil a nastartoval. V ten okamžik jsem nepoznal svoji motorku. Ten krásný tichý zvuk, prostě paráda. Jsem zvědavý, jak to dlouho vydrží. O těsnící kroužky strach nemám, ty byli i ve starých vložkách v pořádku, ale obávám se o ty kovové díly.

19.6.2011 – den před odjezdem. Balíme si věci do nových 42L kufrů které jsem koupil v Olomouci. Jednáse o nějakou licenci, či kopii Givi kufrů. Jsem zvědavý, jak se s nimi pojede. Pak plánujeme trasu, kudy pojedeme a kam se cestou podíváme. Domluvili jsme se na odjezdu v 10.00 a na této trase.

20.6.2011 – den odjezdu. Odjíždíme podle plánu v 10.40 :-) s plnou nádrží. Oproti plánu jedeme z Kroměříže do Vyškova po dálnici D1. Za Vyškovem sjíždím na silnici č. 430, po které jedu až do Rousínova. Cestou nás zastihne 2x déšť. Tam odbočuji na Slavkov u Brna a v serpentýnách před Slavkovem máme první zastávku. Beru do ruky GPS a hledám kešku, kterou nacházím téměř okamžitě. Začíná opět pršet, rychle nasedáme na motorku a jedeme dál. Projíždíme Slavkovem směrem na Rajhrad, Ivančice a dále do Moravského Krumlova. Moravský Krumlov jsme si chtěli prohlédnout, ale díky rozkopaným silnicím nás nějak neoslovil. Díky uzavírce silnice se tu zamotávám a 3x přijíždím k náměstí. Opouštíme jej s velkým zklamáním a pokračujeme směrem na Moravské Budějovice a Jemnice. Jedeme po silnici č.400, která je samá díra a záplata, naše průměrná rychlost je 50km/h. Máme hlad, tak se chceme v Jemnici najíst. Nacházíme Pizzerii. Po vstupu do Pizzerie jsme informováni, že dnes mají zavřeno, tak se opět nabalíme na motorku a zklamaní pokračujeme dál. Pak u silnice vidím odpočívadlo pro cyklisty a tak zastavuji a jíme řízek, co si vezeme z domova. Po jídle opět pokračujeme dál. V Nové Bystřici přepínám na rezervu a za 200m zastavuji na benzince. Na tachometru mám najeto 230km a tankuji 12l naturalu. S plnou nádrží pokračujeme již do našeho cíle, Penzionu na Holičkách u Třeboně kde přijíždíme 17.30. My se ubytováváme v pokoji a motorka v garáži. Celkem najeto 260km po této trase.

Dukovany

21.6.2011 - Ráno vyrážíme pěšky na prohlídku Třeboně a navštěvujeme hrobku Schwarzenberků. Město Třeboň je krásné, ale hyzdí jen velké množství všudypřítomných aut. Hrobka Schwarzenberků je krásná stavba, sice to zní morbidně, a je to pravda. Průvodce kryptou nám u všech rakví sdělil hodně o jejich „majitelích“. Moc jim nezávidím, že každou chvíli je někdo otravuje v posledním odpočinku. Tohle se stát mně, tak tam budu strašit :-) Pak se jdeme projít kolem rybníku a sbíráme kešky. Po 16.hodině se vracíme na penzion a rozhodujeme se, že ještě provětráme motorku a jedeme do obce Stará Hlína, kde večeříme. Následuje cesta zpět, kde se ještě zastavíme na Židovském hřbitově a pak už jedem do penzionu. Najeto jen 14km.

Třeboň

hrobka Schwarzenberků

22.6.2011 – Ráno sedáme na motorku a míříme do cíle naší dovolené, do města Český Krumlov. Zde navštěvujeme hrad a zámek a procházíme město. Při cestě zpět se zastavujeme v obci Holkov u památky na Koněspřežnou železnici z Českých Budějovic do Linze. Celý den nám svítí slunce, ale sotva přijedeme domů, tak venku začíná bouřka. Ujeto 107km.

Hrad a zámek Český Krumlov

Most bývalé koněspřežné železnice z Českých Budějovic do Linze

23.6.2011 – Dnes jedeme jenom 10km od Třeboně , kde v lese hledáme kešky a na zpáteční cestě zmokáme.

24.6.2011 – Dnes vyrážíme na prohlídku zámku Červená Lhota. Vyjíždíme po 10.hodině a nejprve míříme na hráz rybníku Rožumberk, pak na Bošilický mostek, známý z lidové písně „Na Bošileckým mostku“, kde hledám kešku. Zapínám navigaci a míříme k dnešnímu cíli, k zámku Červená Lhota. Přijíždíme na parkoviště, kde platím 30,- Kč za motorku a jdeme pěšky k zámku. Prohlídka je až za hodinu a tak obcházíme rybník, který obklopuje zámek. Dělám pár fotek a hurá na prohlídku. Jako ve většině památek, tak i tady je zákaz fotografování. Po prohlídce se vracíme zpět na penzion. Cestou zastavuji v Rožmberské hospůdce na večeři. Najeto 117km.

zámek Červená Lhota

25.6.2011 – Tak tu máme konec dovolené a tak balíme zase vše zpět do kufrů a v 10.20 zapínám navigaci v mobilu a vyjíždíme od penzionu. V plánu je návrat po stejné trase jako měla být cesta sem, avšak s menší změnou. Z Ivančic pojedu přes Ořechov do Brna, kde máme v plánu navštívit motoprodejnu Bikers Crown a pak pokračovat domů do Kroměříže. Ještě fotka před penzionem a odjezd. Po 100 metrech zase zastavuji, protože se mi telefon seknul a nejde navigace. Dělám restart telefonu a opět zapínám navigaci, nastavuji cíl cesty a průjezdné body. Opět řadím jedna a už se dáváme do pohybu. Jedeme směrem na Jindřichův Hradec, pak odbočuji směrem na Novou Bystřici. Jawa šlape jako hodinky a nemohu si na ní stěžovat, to ale nemohu říct o mém mobilu. Ten mi před Novou Bystřicí opět tuhne, tak zastavuji a zase dělám restart telefonu a nastavuji navigaci. Nyní si pro jistotu trasu ukládám, abych se nemusel příště zdržovat nastavováním navigace. Od této chvíle navigace funguje bez problémů. Před Jemnicí najíždíme na mokrou silnici. Podle množství vody muselo pršet opravdu vydatně, a jelikož blatník Jawy 640 je dle mého názoru jenom na okrasu, tak mám od předního kola mokré boty a kalhoty až po kolena. Tak zastavuji v bistru u náměstí a dáváme si oběd.   Na jídlo čekáme téměř hodinu. Za tu dobu jsou silnice suché a tak hurá do sedla a už se řítíme po silnici číslo 152, která nás má dovést až do Brna. V Jaroměřicích nad Rokytnou opravují most a tak je objížďka, která nás trochu víc povodí po městě. Před obcí Račice dojíždíme další déšť, do kterého tentokrát vjíždíme. V obci vidím pěknou velkou autobusovou zastávku a tak tam zastavuji. Čekáme až přejde déšť a pokračujeme dál již se sluncem nad hlavou a cesta krásně ubíhá a jsme před Brnem. Navigace mě dovede před prodejnu bez jediné chyby. Po prohlídce zboží a koupě katalogu startuji a pokračujeme dál, nyní již domů, do Kroměříže. Najíždím na dálnici D1 a Jawa přesto, že je naložená třemi 48 litrovými plnými kufry a dvěma osobami jede 115-128km/h. Kvůli mé hlouposti držím tuhle rychlost a 23km před cílem cesty zadírám motor. Naštěstí jsem stačil vymáčknout spojku, tak nedošlo k zablokování kola. Na tachometru mám najeto 220km. Motor nechávám chvíli vychladnout a zkouším jej opět nastartovat. Chytne asi na desáté našlápnutí a vrčí jak před zadřením, akorát něco hrozně zvoní. Dávám to zavinu mému zadření a pokračuji posledních 23km domů. Před garáží zjišťuji, že to zvonění byla uvolněná koncovka výfuku, ať žije naše dokonalá dálnice D1.

Souhrn - Celkem najeto 769 km. 3 poruchy – na dálnici utřepaná vložka tlumiče (opraveno opětovným dotažením), poškozený hlavní stojan (musím jej zavařit) a na závěr přidřený motor (po vychladnutí opět jede bez problémů). Měl jsem obavu o kufry, ale jak se ukázalo naprosto zbytečnou. Jenom musím vyřešit aby se při plném zaplnění po stranách nerozevírali.