Dovolená červenec 2011

Letošní druhou dovolenou chceme strávit v Českém ráji. Ubytování jsem zajistil na týden v penzionu Piccolo nedaleko Jičína. Dovolenou strávíme převážně pěší turistikou, ale dojde i na motorku.

23.7.2011 – den před odjezdem. Tak tu máme konečně sobotu a začíná dovolená. Dnes dělám důkladnou kontrolu motorky, kontroluji, zda nejsou uvolněné šrouby a tankuji plnou nádrž. Balíme si věci do kufrů. Cestu máme již naplánovanou po této trase s odjezdem v 10.00.

24.7.2011 – den odjezdu. Odjíždíme proti plánu až v 11.10 s plně naložení třemi kufry a tankvakem. Je zatažená obloha a mi doufáme, že nebude pršet. První zastávka je naplánovaná u rodičů v Prostějově. Tam přijíždím za ¾ hodiny vyzvednu si ext.disk, který jsem tam zapomněl a potřebuji jej sebou a hned zase odjíždíme. Jedu směrem na Konici a dál na Moravskou Třebovou. Další plánovaná zastávka je na zřícenině hradu Cimburk u Městečka Trnávky. Motorku parkuji pod hradem a na hrad jdeme pěšky po žluté turistické značce. U zříceniny hledám kešku, jedinou za tento den. Dělám pár fotek a zase hurá do sedla.

Motorku parkuji pod hradem

Zřícenina hradu Cimburk u Městečka Trnávky

U Moravské Třebové najíždím na silnici E442 po které jedu směrem na Litomyšl. Projíždím tunelem, který vede pod kopcem Hřebeč rychlostí 70 km/h, víc to moje naložená Jawa do toho kopce nezvládá. Štěstí je, že je tu povolená rychlost 60km/h. Pár kilometrů za tunelem odbočuji na silnici č.43 po které během chvíle objíždím obec Opatov. Když jsem tudy projížděl naposledy před nějakými sedmi roky, tak tu ten obchvat nebyl, projíždělo se Opatovem a průjezd byl doslova nekonečný. Za Opatovem odbočuji na silnici č.14 po které jedu až do Vamberka. Do České Třebové jedu za dodávkou, která jede 70 km/h a v obci jenom 40 km/h. V protisměru je docela velký provoz a Jawa nemá potřebnou akceleraci a tak nemohu předjíždět. Podaří se mi to až před Ústím nad Orlicí a já si to pak svištím svých oblíbených 90-100 km/h. Zastavuji se u Zámku Potštejn, který si fotím s motorkou. Pak pokračujeme dál do Vamberka, kde najíždíme na silnici č.11. V Častolovicích se u zámku zastavujeme na oběd. Dáváme si dobrý guláš a Kofolu a pak jedeme dál do Třebechovic pod Orebem. Zde odbočujeme na silnici číslo 299 a následně na 294, po které jedeme do Jaroměře. Před Jaroměří projíždíme Josefovem a jsem překvapen, co zde vidím. Projíždím mezi bývalými budovami kasáren a vjíždím na velké neudržované náměstí, uprostřed kterého stojí velký kostel. Jsem opravdu překvapen a na náměstí zastavuji a fotím.

Zámek Potštejn

Josefov

Všude v okolí se pohybují naši nepřizpůsobivý spoluobčané a tak se tu dlouho nezdržujeme a jedeme dál do Jaroměře, kterou projíždíme a míříme po silnici č.285, 284 a 501 směrem do Jičína. Cestou mi začalo něco drnčet u řídítek, ale jenom při určitých vibracích a nemohu přijít co to je. Dokonce zastavuji a hledám kde je něco uvolněné, ale nikde nic nemohu najít.  Před Jičínem najíždíme opět na silnici E442 po které objíždím celý Jičín a již jsme u penzionu. Před penzionem čistím spodek motoru, jelikož mi z něj kape olej a nechci zde nechávat olejové skvrny. Ubytování je v pohodě, akorát nás naštvalo společné WC, které je umístěné na chodbě. V e-mailu, který jsem psal majiteli s dotazem na volná místa, jsem chtěl pokoj s vlastním WC a připojení na Internet, který tu také není nic moc, musím chodit po pokoji a hledat WiFi signál. Ikdyž je všude čisto, tak se raději tomuto penzionu vyhněte. K penzionu jsme dorazili v 17.30, máme najeto 248km a spotřebováno necelých 12litrů benzínu. Průměrná spotřeba necelých 5l/100km.

25.7.2011 – Dnešní den jsme se rozhodli strávit v okolí zříceniny hradu Trosky. Odjíždíme po desáté hodině a ještě než vyjedu z obce, tak míjím benzinku. Jelikož ještě stále od odjezdu z Kroměříže jsem nepřepnul na rezervu, tak jsem benzín neřešil. Po asi 3km mi dochází benzín a přepínám na rezervu. Nevadí na další benzínce natankuji, ale netuším, že další benzínka bude až zase ta, kterou jsem minul před třemi kilometry. Za obcí Újezd pod Troskami zastavuji a fotíme si poprvé Trosky. Po pár fotkách pokračujeme dál a zastavujeme na parkovišti pod hradem. Zamykám motorku a jdeme se podívat na hrad. U brány zjišťujeme, že je hrad zavřený, i když na webu nemají o otevírací době ani zmínku. Tak jdeme najít „hradní“ Kešku, pak na louce pod hradem fotíme a jedeme do vedlejší obce Tachov, kde necháváme motorku a pěšky jdeme po červené turistické značce k rybníku Vidlák. Zde hledáme Kešku, která nás zavede na skálu s pěkným výhledem na rybník. V nápovědě k této kešce je uvedeno, že je skryta na vrcholu v díře pod Břízkou. Tak stojím na vrcholu a vidím malou Břízku a pod ní díra. Jelikož je tam tma, tak tam strkám ruku a opravdu tam něco nahmatám a snažím se to pořádně chytit a vytáhnout. Ale ono to nejde a jeto nějaké měkké a vlhké, co to je? Tak beru foťák a dělám fotku, dívám se na displej a v tu chvíli mě přepadá záchvat smíchu. Na fotce se totiž v rohu díry krčí žába :D . Přítelkyně se na mě nechápavě dívá a drží v ruce kešku, kterou vytáhla o šest metrů dál pod jinou malou Brízkou.

Hrad Trosky z pohledu z Újezdu pod Troskami

Hrad Trosky z „podradí“

Nový druh kešky :-D

Po za logování jdeme na oběd do restaurace která stojí u rybníku a na jídle si pěkně pochutnáváme. S plným břichem jdeme k dalšímu rybníku pro další kešku a pak nejkratší cestou přes les a skály zpět k motorce. Nasedáme na motorku a jedeme na penzion. Na rezervu máme najeto již 12km a mám obavu, zda dojedeme, jelikož mám vyzkoušenou rezervu jen na 20 km. Na benzínku dojíždím bez problémů a mně spadl kámen ze srdce. Po natankování jedeme ještě nakoupit něco k jídlu na Kaufland do Jičína. Nakoupíme a naše cesta vede už jen do penzionu. Dnes mám najeto jen nějakých 30km.

26.7.2011 – Dnes jsme motorku nechali zaparkovanou u penzionu a vydali se pěšky do Prachovských skal. Kousek za kopcem Brada jsme v lese narazili na šipku, na které bylo napsáno K RUMCAJSOVI a tak jsme tím směrem ze zvědavosti zamířili. Šipka nás dovedla do Rumcajsovi jeskyně. Tak jsem zašel dovnitř, ale Rumcajs nebyl doma, asi byl někde v lese.

Rumcajsova jeskyně

Po prohlídce jsme pokračovali do Prachova a po zaplacení vstupného, které dělalo 50,-Kč na osobu, jsme vešli do Prachovských skal. Všude bylo spousta lidí, doslova jako na Václavském náměstí. Po prohlídce jsme v odpoledních hodinách opustily Prachov a v tu chvíli začalo pěkně pršet a déšť nám vydržel až před penzion. Najeto 0km

Prachovské skály

27.7.2011 – Dnešní den je v plánu návštěva Hrubé Skály a přilehlých skal. Z penzionu odjíždíme kolem jedenácté hodiny a jelikož je zataženo, tak beru do kufrů i nepromoky. Cesta trvá nějakých 30 min a parkujeme u zámku. Jelikož je tam plno, tak nás výběrčí parkovného posílá zaparkovat za zavřený prodejní stánek, velké štěstí, že máme motorku. Po zaparkování platíme 25,-Kč a vyrážíme na pěší tůru. Nejprve po žluté a následně modré značce na hrad Valdštejn, kde si dáváme výbornou grilovanou klobásu s křenem a po červené zpátky. Jelikož se chceme podívat ke Kopicovu statku na vytesané reliéfy do skály, tak odbočujeme na modrou.

Zaparkovaná motorka

oběd

Kopicův statek

Reliéfy u statku

Po prohlídce pokračujeme do Dešťového údolí, kde chceme vyzvednout kešku, ale ta je umístěna na vrcholu skály a musíme se tedy na ni vyškrábat po svahu z druhé strany. Po úmorné dřině a vyzvednutí kešky pokračujeme hřebenem na červenou tur.značku a po ní se vrátili k motorce.

Při cestě na penzion se zastavujeme na večeři a než ji sníme, tak začíná pršet. Po jídle oblékáme nepromoky (ještě, že jsem si je vzal) a v dešti pokračujeme do penzionu. Dnes najeto 32 km.

28.7.2011 – Tak dnes je v plánu hrad Kost a Drábské světničky a jelikož vyjíždíme až před jedenáctou hodinou, tak naše první cesta vede do nějaké restaurace. Tak se zastavujeme nedaleko hradu ve vesnici Libošovice v hotelu Český ráj, kde si objednáváme hovězí vývar s játrovými knedlíčky, který byl výborný, a už se těšíme na druhý chod. Já si objednal guláš s knedlíkem a přítelkyně těstoviny se sýrovou omáčkou. Přítelkyně byla obsloužena dříve a po prvním soustu se netvářila, že by jí chutnalo. Já si z ní dělal srandu, ale až do doby, kdy jsem ochutnal guláš. Nesnědli jsme ani půlku a nechali to odnést, při čemž číšník se ještě ptal, zda jsme spokojeni. Tak jsme mu řekli svůj názor a on nám odpověděl, že se tedy máme jít najíst někam jinam. Tak jsme zaplatili pití a polévku a odjeli na hrad Kost.

Hrad Kost

Absolvovali jsme prohlídku, a jelikož moje přítelkyně si stěžovala na nevolnost, stále nemohla strávit ten oběd, jsme se šli projít jedním údolím v podhradí.

K motorce jsme se vrátili až v 17 hodin a tak jsme již Drábské světničky vynechali a jeli nakoupit snídani do Jičína a pak zpět na penzion. Dnes najeto 38km

29.7.2011 – Dnešní plán je návštěva Klokočských skal, hradu Rotštejn a rozhledny Kozákov. Penzion opouštíme před 10.hodinou a míříme nejprve do Turnova. Jedu si svojí oblíbenou rychlostí 80-90km/h a u obce Jinolice stojí v protisměru dodávka a těsně předemnou se rozhodl řidič protijedoucího kamionu, že ji objede v mém pruhu, ale na mne se totálně vykašlal a já pak brzdil doslova o život, ale naštěstí jsem se smykem zastavil. Po této příhodě se mi rozklepaly kolena a dál do Turnova pokračuji už maximální rychlostí 70km/h. V Turnově chceme zastavit na náměstí, ale jelikož není volné místo a všude obrovský provoz, tak přes dvě objížďky pokračujeme do Klokočí a parkujeme na parkovišti u autobusové zastávky. Do kufrů zamykáme bundy a přilby a jdeme na místní skály, po kterých dojdeme až na zříceninu hradu Rotštejn. Cestou vybíráme kešku, která je na takovém místě, že se tam já nemohu dostat a tak přišla na řadu přítelkyně, která měla více štěstí a do pukliny ve skále vlezla a dokonce se tam i pro ni ohnula. Na zřícenině platíme dobrovolné vstupné, dostáváme papírového průvodce a vydáváme se na obhlídku.

Vstup do Klokočských skal

Vyzvednutí kešky

Hrad Rotštejn

Podzemí hradu Rotštejn

Po prohlídce hradu ještě prolézám vytesané místnosti pod hradem a pak stejnou cestou jdeme zpět k motorce. Nasedáme a jedeme na kopec Kozákov, cestou fotím motorku a zastavujeme se na pozdní oběd. Na kopci Kozákov je rozhledna a mi se chceme rozhlédnout po Českém ráji, ale jakmile tam dojedeme, tak se obloha zatáhne nízkými mraky a výhled je jenom do blízkého okolí, ale i tak na rozhlednu vylezeme a užíváme si pěkně chladného větru. Pak už jedeme jenom zpět na penzion. Dnes najeto 54km.

Rozhledna Kozákov

30.7.2011 – dnes od rána prší a tak celý den trávíme na pokoji sledováním televize a internetu.

31.7.2011 – tak je tu den odjezdu a ráno prší. Oblékáme si nepromoky a nakládáme plné kufry na motorku. Vyjíždíme před desátou a naše cesta nejprve směřuje k přehradě Les Království, která leží na Labi nedaleko Dvora Králové. Cestou se střídá déšť a mrholení, ale před příjezdem k přehradě přestane pršet a tak se dá udělat i pár fotek. Po prohlídce hráze pokračujeme přes Dvůr Králové

přehrada Les Království

nad Labem po silnici číslo 209 a 37 do Kuksu. Jelikož celou cestu z přehrady neprší, tak po zaparkování motorky vysvlékáme nepromoky a ukládáme je zpět do tankvaku, který i s přilbami schováváme v restauraci u parkoviště. Po příchodu k Hospitalu v Kuksu mi najednou přijde správa přes Bluetooth od odesílatele Kuks, potvrzuji přijetí a do mobilu se mi stahuje soubor kuks.jar, který instaluji a mám v mobilu průvodce po Kuksu. To se líbí natolik, že si to oproti papírovému průvodci celé pročítám, dělám pár fotek Kuksu.

Kuks

Pak další cíl je již Kroměříž, ale stejně nenabírám přímý směr, ale jelikož se chci projet tak v Jaroměři odbočuji na Dobrušku, kde mi dochází benzín, a musím přepnout na rezervu. Po příjezdu do Dobrušky mám najeto 17km a ve směru na Rychnov nad Kněžnou nepotkávám žádnou benzínku. Proto na konci Dobrušky zadám tento úkol mojí navigaci a ta mě tam dovede. Benzinka je pěkně schovaná a i když stojím u ní, tak ji nevidím. S plnou nádrží se pak řítím přes Rychnov nad Kněžnou a Vamberk směrem na Českou Třebovou. V obci Libchavy se ve 12.40 zastavujeme na oběd a velmi dobře se najíme. Po jídle se nám nechce ani na motorku vylézt, ale nic jiného nám nezbývá a tak vyrážíme za mírného mrholení. V České Třebové začíná opět pršet a tak zastavuji na Benzínce a soukáme se opět do nepromoků. Déšť nás provází přes Opatov, až před Moravskou Třebovou, kde jako by mávnutím kouzelného proutku přestane a pak jedeme po suché silnici do Kroměříže, kam přijíždíme po 18.hodině. Najeto 269km.